Jazzowa msza na rozpoczęcie 25. MFM
Pięknym koncertem w kościele pw. Ducha Św. rozpoczął się 25. Mielecki Festiwal Muzyczny. Znany wokalista Marek Bałata, sekstet jazzowy, Przemyska Orkiestra Kameralna i Chór Nauczycielski ZNP i SCK Akord wykonali Małą Mszę Organową B-dur Josepha Haydn’a w jazzowej aranżacji Tadeusza Leśniaka. Koncertem dyrygował prof. Grzegorz Oliwa.
Godzinny koncert w wypełnionym publicznością kościele był nie tylko inauguracją
25. Mieleckiego Festiwalu Muzycznego, wieńczył także obchody 40-lecia pracy twórczej wybitnego polskiego wokalisty jazzowego, Marka Bałaty. Muzyk dzieciństwo i lata młodzieńcze spędził w Mielcu, z tym miejscem związane są jego najwcześniejsze wspomnienia, przyjaźnie i związki rodzinne, o czym wzruszony mówił publiczności, która zgotowała jemu i pozostałym wykonawcom owację na stojąco.
Wraz z Markiem Bałatą wystąpili znani polskiej publiczności muzycy jazzowi: Tadeusz Leśniak – keyboards, aranżacja, Sebastian Bernatowicz – fortepian, Janusz Witko – tenor, sopran sax, Józef Michalik – kontrabas, Marek Olma – perkusja oraz Gerta Szymańska – instrumenty perkusyjne.
W koncercie wziął udział mielecki Chór Nauczycielski ZNP i SCK „Akord” z gościnnym udziałem członków Młodzieżowego Chóru I LO im. St. Konarskiego z Mielca. Chór od lat występuje w ważnych projektach muzycznych, wykonywał m.in. Symfonię Europejską Volkmara Studtruckera z towarzyszeniem Norymberskiej Orkiestry Symfonicznej, „Mszę Koronacyjną C-dur” oraz „Requiem d-moll” W. A. Mozarta wraz z Krakowską i Rzeszowską Orkiestrą Symfoniczną, Oratorium „Kazimierz Pułaski” Włodzimierza Korcza obok artystów takich jak: Alicja Majewska, Olga Bończyk, Łukasz Zagrobelny i Grzegorz Wilk. „Akord” nie po raz pierwszy towarzyszy Markowi Bałacie w jego projektach muzycznych, co najlepiej świadczy o poziomie artystycznym chóru kierowanego przez prof. Grzegorza Oliwę.
Mielecki Festiwal Muzyczny, mat. prasowe
Koncert, który odbył się 4 września, poprowadził Dariusz Pietranis.