W Kolekcji MOCAK-u znajduje się kilkadziesiąt partytur muzyki eksperymentalnej.
Są to najczęściej notacje muzyczne zapisane w prywatnych językach i przeznaczone dla wykonawców, którzy bezpośrednio współpracują z kompozytorem. Punktem wyjścia tej części ekspozycji są prace
pokazywane w Instytutach Polskich w Pradze, Paryżu oraz w
londyńskiej Royal Academy of Music. Są to między innymi partytury
graficzne Marka Chołoniewskiego, Piotra Grelli-Możejki, Krzysztofa
Pendereckiego, Bogusława Schaeffera oraz Ewy Synowiec. Część
twórców związana była ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia, powstałym w 1957 roku w Warszawie.
Na wystawie zaprezentujemy
również archiwalia i nagrania.
Kolejną część ekspozycji stanowią partytury rozumiane szerzej. Są to
zapisane i rozrysowane plany akcji i performansów, z których kilka miało miejsce w Krakowie.
Ich twórcy wywodzili się przede wszystkim z Fluxu-su, jednej z najsłynniejszych grup artystycznych na świecie.
Na wystawie pokazujemy dokumentacje działań Dicka Higginsa, Ala Hansena oraz Milana Knížáka.
Artyści:
Wojciech Bruszewski; Marek Chołoniewski; Ken Friedman; Piotr Grella-Możejko; Al Hansen; Dick Higgins; Milan Knížák; Leszek
Lewandowski; Ann Noël; Nam June Paik; Ben Patterson; Krzysztof
Penderecki; Joanna Przybyła; Kazimierz Pyzik; Józef Robakowski;
Bogusław Schaeffer; Adam Sławiński; Fryderyk Stankiewicz; Ewa
Synowiec; Adam Walaciński; Emmett Williams
Data wystawy:
24.6.2021–13.3.2022
Miejsce:
Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, Galeria Beta

Wystawa "Muzyka jako zapis. Muzyka jako eksperyment"
mocak.pl/muzyka-jako-zapis-muzyka-jako-eksperyment
facebook.com/events/269052318300085/?event_time_id=269052324966751