Tomasz Konieczny, AUKSO pod dyrekcją Marka Mosia,
Cezary Duchnowski, Henryk Kasperczak, Iza Połońska, Paolo Pandolfo,
Tomasz Strahl, Tadeusz Wielecki, Piotr Żaczek, Robert Luty
Interdyscyplinarne przedsięwzięcie muzyczne, w którego centrum znajdują się instrumenty basowe. Źródła tego pomysłu leżą w specyfice i bogactwie wiolonczeli, violi da gamba i kontrabasu oraz instrumentów dętych i elektronicznych (tuba, fagot, gitara basowa) czy ludowych (basy).
Nazwa Biennale nawiązuje do barokowej praktyki realizacji basso continuo (stały bas, bas generalny) tj. najniższego głosu w muzyce poważnej, w którym zapisywano harmonię całości i który był zasadniczym elementem każdego utworu.
BASSO, to nie tylko koncerty klasyczne. Zatarcie ostrej granicy między muzyką poważną i rozrywkową (Iza Połońska, Piotr Żaczek), połączenie wysokiej klasy wykonawstwa (Tomasz Konieczny, Paolo Pandolfo, Tomasz Strahl, Tadeusz Wielecki) z atrakcyjnością repertuaru otwartego na szerokie kręgi odbiorców (Iza Połońska, Henryk Kasperczak, Jacek Kowalski), niepozbawione wyraźnego rysu współczesnego (Cezary Duchnowski, orkiestra AUKSO) – służą ułatwieniu dostępu do wysokiej kultury muzycznej.
Miejsce:
Polskie Radio – Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego,
Podziemie Kamedulskie na warszawskich Bielanach,
Uniwersytet Muzyczny im. F. Chopina.
Termin:
2 - 30 czerwca 2019

BASSO 3. Międzynarodowe Biennale Dźwięków Niskich