Już 20 maja br. rozpocznie się pięciodniowa międzynarodowa konferencja The World Media Economics and Management Conference 2025. Wydarzenie poświęcone debacie nad narządzaniem mediami w burzliwych czasach cyfryzacji zgromadzi niemal 200 naukowców i praktyków branży medialnej z prawie 40 krajów całego świata.

Konferencja
Tegoroczna edycja międzynarodowej konferencji The World Media Economics and Management Conference odbędzie się na Uniwersytecie Warszawskim: pierwszy raz w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Patronatem honorowym wydarzenie objął Prezydent m st. Warszawy, Rafał Trzaskowski, a także Rektor Uniwersytetu Warszawskiego, prof. dr hab. Alojzy Nowak. Głównym Partnerem wydarzenia jest m.st. Warszawa.
Podczas tegorocznej edycji pt. „Reinventing Management for Turbulent Times: Confronting the Next Waves of Digital Disruption" niemal 200 badaczy, praktyków i decydentów z branży medialnej będzie obradować nad wypracowaniem praktycznych zaleceń w obszarze zarządzania mediami i sektorami kreatywnymi w obliczu dynamicznej cyfryzacji otaczającego nas świata. Program konferencji przewiduje liczne wystąpienia, sesje naukowe i branżowe oraz wydarzenia towarzyszące. Same obrady rozpoczną się 21 maja od merytorycznej debaty na temat implementacji AI w mediach. Podczas kolejnych dni wystąpią takie osoby jak: prof. Mark Deuze (University of Amsterdam; 22 maja) czy prof. dr hab. Tadeusz Kowalski, (Uniwersytet Warszawski i członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; 23 maja). Wydarzenie ma też na celu zbliżenie środowiska praktyków zarządzania mediami ze światem nauki dzięki dwóm sesjom specjalnym, w tym „Between Academics and Practitioners of Media Management: Why Do We Need Each Other? (bierze w niej udział dyr. Paweł Sosnowski z TVP SA) Konferencja uroczyście zakończy się 24 maja.
Pełny program wydarzenia znajduje się na stronie: https://wmemc2025.wdib.uw.edu.pl/home/
Wśród interesujących wydarzeń wskazać koncert rockowy zespołu Skinflower, którego liderem jest prof. Mark Deuze, nasz keynote speaker (a zarazem basista i wokalista). Wystąpi on w 21 maja w Hard Rock Cafe (start ok. 21.00), a 22 maja w klubokawiarni "Piwna Beczka" (start 21, wstęp wolny dla warszawiaków).
O World Media Economics and Management Conference: WMEMC odbywa się co dwa lata i zrzesza najznamienitszych przedstawicieli globalnej społeczności badaczy zarządzania mediami. Od 1994 roku organizowano ją m.in. w Sztokholmie, Zurychu, Londynie, Montrealu, Pekinie, Nowym Jorku, Bogocie, Rio de Janeiro, Kapsztadzie, Rzymie i Seulu. W 2025 roku ten zaszczyt przypadł Warszawie. Partnerami tegorocznej edycji są także Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Warsaw Convention Bureau, Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej, WKB Lawyers, Uniqa, Lufthansa, PLL LOT, Novotel, ITaxi, SMSApi, Hard Rock Cafe, IAB Polska. Patronatem medialnym wydarzenie objęły TVP SA, Polskie Radio, Press i Puls Biznesu.
Konferencję, w ramach programu Doskonała Nauka, wspiera także Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.