xi-festiwal-oper-barokowych-w-warszawskiej-operze-kameralnej

XI Festiwal Oper Barokowych w Warszawskiej Operze Kameralnej

7 października – 27 listopada 2022 r.
Inauguracja - premiera opery H. Purcella „Dydona i Eneasz”
W programie trzynaście spektakli i koncertów

Festiwal Oper Barokowych to cykliczne wydarzenie, które na przestrzeni lat stało się jednym z najważniejszych i najbardziej prestiżowych festiwali na muzycznej mapie Polski.

Tegoroczną, jedenastą edycję Festiwalu, 7 października otworzy premiera opery H. Purcella „Dydona i Eneasz” w reżyserii Tomasza Cyza, pod dyrekcją Dirka Vermeulena.

W trakcie XI Festiwalu Oper Barokowych wystawione zostaną najpiękniejsze sceniczne perły Baroku. Obsypana nominacjami do tegorocznych Teatralnych Nagród Muzycznych im. J. Kiepury opera J.P. Rameau „Castor et Pollux” w reżyserii Dedy Cristiny Colonny oraz „Armide” J.B. Lully, także w reżyserii Dedy Cristiny Colonny. Produkcja obsypana licznymi nagrodami, m.in. nagrodą im. Giuseppe Di Stefano, czy „Olśnieniami Roku 2017” dla Marceliny Beucher za główną rolę, oraz Dedy Cristiny Colonny za najlepszą choreografię.

Kolejną z propozycji festiwalowych jest „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka w reżyserii Magdaleny Piekorz.

Ne zabraknie również koncertów w wykonaniu Orkiestry Instrumentów Dawnych MACV Warszawskiej Opery Kameralnej.

Więcej informacji oraz bilety dostępne na stronie operakameralna.pl.

PREMIERA 7 października 2022 r

PREMIERA 7 października 2022 r

Henry Purcell | Dydona i Eneasz
opera w trzech aktach w oryginalnej wersji językowej

PREMIERA 7 października 2022 r.

Opera angielskiego kompozytora Henry’ego Purcela zainauguruje tegoroczny 11. Festiwal Oper Barokowych w Warszawskiej Operze Kameralnej.

„Dydona i Eneasz” Henry Purcella to opera o władzy, porywie namiętności i samotności. Oto kobieta-władczyni spotyka na swojej drodze wojownika i bohatera. Wcześniejsze życie skłaniało ją do trwania w samotności, jednak siła uczucia zaczyna brać górę. Dydona nie jest w stanie opanować rosnącej namiętności do Eneasza, ulega jej pomimo lęku i niepewności. Nie jest jednak bezpieczna: na dworze ma bowiem przeciwniczki, które knują przeciwko niej, chcą zaszkodzić jej pozycji, chcą ją zniszczyć. Dydona postanawia działać: odsyła Eneasza, skazuje się na samotność…

Inscenizacja „Dydony i Eneasza” w centrum stawia emocje Dydony – jej siłę, wierność sobie, czystość intencji. Oraz uczucia i działania Eneasza – mężczyzny przeświadczonego o własnej dziejowej roli, przekraczającej czyjś osobisty los. Uniwersalność historii podkreśla umiejscowienie tego XVII-wiecznego muzycznego arcydzieła w drugiej połowie XX wieku.

Tomasz Cyz

kompozytor | Henry Purcell
libretto | Nahum Tate

REALIZATORZY:
kierownictwo muzyczne | Dirk Vermeulen
inscenizacja i reżyseria | Tomasz Cyz
scenografia i kostiumy | Natalia Kitamikado
choreografia | Weronika Bartold
reżyseria światła | Katarzyna Łuszczyk

OBSADA:
Dydona / Spirit | Margarita Slepakova, Natalia Rubiś
Eneasz | Artur Janda, Paweł Horodyski
Belinda | Anna Zawisza, Joanna Radziszewska
Kobieta (Dama) | Dorota Szczepańska, Anna Werecka
Czarownica | Roksana Wardenga, Wanda Franek
Pierwsza Wiedźma | Joanna Radziszewska, Anna Koehler
Druga Wiedźma | Karolina Róża Kowalczyk, Ewa Puchalska
Żeglarz | Tomasz Grygo, Aleksander Słojewski

AKTORZY / PERFORMERZY
Weronika Bartold, Weronika Humaj, Małgorzata Czyżowska, Szymon Roszak, Maciej Cymorek, Maciej Zuchowicz

ZESPÓŁ WOKALNY WARSZAWSKIEJ OPERY KAMERALNEJ
kierownik zespołu wokalnego | Krzysztof Kusiel-Moroz

ORKIESTRA INSTRUMENTÓW DAWNYCH WARSZAWSKIEJ OPERY KAMERALNEJ
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
Dyrygent
| Dirk Vermeulen

spektakle: 7, 8 października, godz. 19.00 / 9 października, godz. 18.00| Teatr WOK |
al. Solidarności 76b

VOD

Informacje kulturalne, 20.11.2024

Informacje kulturalne, 13.11.2024


FACEBOOK / / INSTAGRAM / YOUTUBE