Ten sam koncert zagrany w dwóch wnętrzach będzie czymś zupełnie innym, bo muzyka to też przestrzeń, w której rozlega się dźwięk. Warunki akustyczne determinują brzmienie, a architektura splata się z utworami w jedną estetyczną całość. Festiwal Strzegom a Cappella narodził się z zachwytu niezwykłymi miejscami, z których każde ma odrębną tożsamość i rymuje się z innym muzycznym repertuarem.
Główną festiwalową sceną jest strzegomska bazylika — prawdziwe arcydzieło gotyku. Na początek zabrzmi w niej „Theresienmesse” Haydna w interpretacji Capelli Cracoviensis dyrygowanej przez Marcina Maseckiego. Chór Capelli zaśpiewa też na kolejnym z koncertów kompozycje O. di Lasso i R. Parsonsa. Specjalizująca się w renesansowej polifonii Ars Nova Copenhagen wykona muzykę O. Gibbonsa, J. Dowlanda, J.S. Bacha oraz R. Langgaarda. Jako ostatni w bazylice pojawi się Amarcord z Lipska, śpiewając utwory a cappella od renesansu po współczesność. Średniowieczny kościół św. Jadwigi to miejsce wymarzone dla kameralnego muzykowania. Tutaj zabrzmią romantyczne sonaty, tria oraz kwartety Brahmsa, Beethovena i Schumanna. Inne jeszcze wrażenie odbioru muzyki daje słuchanie jej w plenerze. Do współpracy w ramach projektu „Fortepian w kamieniołomie” festiwal zaprosił wybitne pianistki i pianistów młodego pokolenia: Aleksandrę Świgut, Julię Łozowską, Mateusza Dudę i Marcina Wieczorka.
Strzegom a Cappella 2022 / 25—28 sierpnia
Program i informacja o biletach: https://strzegomacappella.pl/