konkurs-na-projekt-teatralny-modelatornia-vol-4-wyniki-pierwszego-etapu

Konkurs na Projekt Teatralny Modelatornia vol. 4 - wyniki pierwszego etapu

Jury IV Konkursu na Projekt Teatralny Modelatornia, w składzie Joanna Leśnierowska, Norbert Rakowski, Piotr Ratajczak, Michał Rogulski i Dorota Semenowicz, podjęło decyzję o zakwalifikowaniu następujących projektów do etapu rezydencyjnego:

1. Agnieszka Jakimiak – „Powrót Taty"
2. Joanna Satanowska i Kolektyw Krater (Anna Andrzejewska, Daniel Sołtysiński, Michał Lazar) – „Na Księżycu jest mi dobrze"
3. Patrycja Kowańska, Weronika Pelczyńska – „SOLIŚCI"

Przed młodymi artystami kolejny etap pracy – rezydencje w Teatrze im.
J. Kochanowskiego. Wszyscy twórcy będą pracować równolegle nad swoimi projektami (między 6 a 22 lipca), a efekty ich działań będziemy oceniać między 20 a 22 lipca, kiedy to odbęda się pokazy work-in-progress poszczególnych realizacji.

Agnieszka Jakimiak - ur. w 1987 roku, reżyserka teatralna i dramatopisarka, absolwentka MISH na Uniwersytecie Warszawskim i Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie, doktorantka na Wydziale Dramatu, Teatru i Tańca w Royal Holloway, University of London. Reżyserka spektakli w Teatrze Powszechnym w Warszawie: Strach zżerać duszę (2017) na podstawie scenariusza Rainera Wernera Fassbindera i Martwa natura (2020) na podstawie scenariusza napisanego z Mateuszem Atmanem, Mikroteatru realizowanego w Komunie//Warszawa w ramach cyklu Mikroteatr. Wraz z Goranem Injaciem i Joanną Wichowską pracowała jako dramaturżka z Oliverem Frljiciem przy spektaklu Nie-boska komedia. Szczątki, Nie-boska komedia. Wyznanie oraz Klątwa. Współautorka interdyscyplinarnych projektów: Usland. Śladami Leonarda Z. (wraz z Agatą Siniarską, Danielem Malone i Mateuszem Atmanem) w ramach Konfrontacji Teatralnych w Lublinie, Róża (z Jaśminą Polak, Mateuszem Atmanem i Krzysztofem Kaliskim) i Władca much (z Mateuszem Atmanem i Anetą Groszyńską), realizowanych w poznańskiej Scenie Roboczej. Reżyserka nosexnosolo na podstawie własnego tekstu, nagrodzonego w 2019 roku w ramach Konkursu Strefy Kontaktu Nagrodą Pawła Korczaka. Nagrodzona trzecią nagrodą w Konkursie Strefy Kontaktu za tekst Kraj na U, poświęcony Urugwajowi.

Joanna Satanowska - Absolwentka wydziału reżyserii w Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz Wydziału Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie. Na scenie teatralnej debiutowała spektaklem „Bądź taka, nie bądź taka” w teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie. Reżyserka spektakli muzycznych („Nomada”, „Jednego serca”, „Pora Umarłych Poetów”). Autorka filmów krótkometrażowych, zarówno dokumentalnych, jak i fabularnych. Jej filmy można było zobaczyć między innymi na festiwalach: Łodzią po Wiśle, T-mobile Nowe Horyzonty, Festiwalu Filmowym w Gdyni, Warszawskim Festiwalu Filmowym, Short Waves Festival, Krakowskim Festiwalu Filmowym, „Młodzi i Film” oraz za granicą: w Chinach, Rumunii, Stanach Zjednoczonych, Irlandii. Za film „Czarnowidzka” dostała Grand Prix na festiwalu Kamera Akcja w Łodzi oraz na festiwalu Lato z Muzam w Nowogardzie. Na Sopot Film Festiwal otrzymała nagrodę publiczności. Jej debiutancki film pełnometrażowy „Bóg Internetów” miał premierę na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2020 roku.

Weronika Pelczyńska - Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu, Politechniki Warszawskiej (Wydział Inżynierii Produkcji oraz Wydział Zarządzania) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Instytut Kultury Polskiej). Jako tancerka i performerka współpracowała z choreografami w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji oraz Chorwacji, m.in. z M. Kejžarem, D. Freemanem, M. Stokłosą, S. Thiersch, J.Fruckiem, L. Kapetaneą, J. Wielandem, R. Giovanolą, A. Nowicką i B. J.Riepe. Od 2010 roku przygotowuje choreografię dla teatrów dramatycznych, filmów oraz video klipów. Na stałe współpracuje z A. Glińską, A. Seniuk, M.Szpecht, R. Jaroszem oraz G. Laszukiem. Współtworzy Centrum w Ruchu, kolektyw iCoDaCo oraz inicjatywę praktyk siostrzeństwa. Prowadzi zajęcia w Akademii Teatralnej w Warszawie na kierunku Wiedza o Teatrze. W latach 2017-2019 kuratorowała program Ruch w Instytucie – regularnych zajęć z ruchu i świadomości ciała dla aktorów, performerów i ludzi teatru. Od 2018 roku współpracuje z badaczką Aleksandrą Janus eksplorując tematykę ciała, choreografii i pamięci w przestrzeni muzeum.

Patrycja Kowańska - Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na kierunku reżyseria, specjalność: dramaturg teatru (2018). Jako dramaturżka pracowała w ostatnich latach z reżyserkami i reżyserami w teatrach w Polsce i za granicą (m.in. z P. Świątkiem, L. Sosnowską, C. Tomaszewskim, D. Knapik). Jej praca reżyserska Mewa. Pięć sekund z Czechowa zdobyła wyróżnienie podczas Forum Młodej Reżyserii 2015 w Krakowie. Wyreżyserowała także „Second-hand’68” realizowane w finale programu „Obcy w domu. Wokół Marca 68” w Muzeum Polin/TR Warszawa (2018). Jako dramaturżka łączy pracę z tekstem z zainteresowaniem ciałem i ruchem (m.in. Dali w Teatrze Barakah w Krakowie, Koncert Indywidualny w Pracowni Duży Pokój w Warszawie). Stypendystka Miasta Krakowa w dziedzinie literatury (2017) oraz MKiDN w dziedzinie teatru (2020). Autorka pracy magisterskiej zatytułowanej: „Ruch dramaturga. Próba konstruowania przybornika dramaturgii ciała, instalacji i performance’u”, której fragmenty zostały opublikowane w miesięczniku „Didaskalia” (nr 151–152/2019). Aktualnie realizuje spektakl na motywach dramatów Antona Czechowa we Wrocławskim Teatrze Pantomimy (reż. Dominika Knapik, premiera: maj 2021).

Konkurs na Projekt Teatralny Modelatornia vol. 4

Konkurs na Projekt Teatralny Modelatornia vol. 4

teatropole.pl/aktualnosci/konkurs-na-projekt-teatralny-modelatornia-vol-4

VOD

Informacje kulturalne, 31.12.2023

Informacje kulturalne, 30.12.2023


FACEBOOK / / INSTAGRAM / YOUTUBE