wielosc-w-jednosci-litografia-i-techniki-druku-plaskiego-w-polsce-po-1900-roku

„Wielość w jedności. Litografia i techniki druku płaskiego w Polsce po 1900 roku”

Kolejna odsłona prezentacji ponad stuletniej historii polskiej grafiki. Wystawa towarzysząca Międzynarodowemu Triennale Grafiki – Kraków 2015 w Muzeum Okręgowym im. Leona Wyczółkowskiego.

Ekspozycja Wielość w jedności. Litografia i techniki druku płaskiego w Polsce po 1900 roku stanowi trzecią edycję cyklu wystaw graficznych, rozpoczętego pokazem Wielość w jedności. Drzeworyt polski po 1900 roku w 2009 roku.

Wystawa obrazuje dzieje i rozwój jednej z tradycyjnych grup technik graficznych – druku płaskiego z wiodącą techniką litografii. Prezentuje zespół około 250 plansz graficznych, autorstwa wybitnych twórców, dla których główną formę artystycznej wypowiedzi od strony warsztatowej stanowiły techniki druku płaskiego – litografia klasyczna i jej odmiany oraz pokrewne techniki druku, a także rozwiązania niekonwencjonalne i nowoczesne techniki eksperymentalne. Na tytułową wielość złożą się dzieła wypożyczone z prestiżowych zbiorów – kilkunastu muzeów i bibliotek, prace współcześnie tworzących artystów grafików oraz plansze ze zbiorów własnych Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.

Galeria Sztuki Nowoczesnej, ul. Mennica 8, Wyspa Młyńska
Dom Leona Wyczółkowskiego, ul. Mennica 7, Wyspa Młyńska
Wystawa czynna: 26 września – 6 grudnia 2015 roku

Lucjan Mianowski, Głowa 7, 1967, litografia trójbarwna pędzlem i prószem

Lucjan Mianowski, Głowa 7, 1967, litografia trójbarwna pędzlem i prószem

www.muzeum.bydgoszcz.pl/wystawy/id,199,0,0,Wielosc-w-jednosci-Litografia-i-techniki-druku-plaskiego-w-Polsce-po-1900-roku

VOD

Informacje kulturalne, 20.11.2024

Informacje kulturalne, 13.11.2024


FACEBOOK / / INSTAGRAM / YOUTUBE