Serdecznie zapraszamy do udziału w trzeciej edycji debaty Biznes w kulturze – kultura w biznesie, która odbędzie się 21 listopada 2024 roku o godz. 17.00 w Sali Czerwonej NFM.
Plakat
Pierwsze dwie odsłony debaty przyniosły inspirujące dyskusje, poszerzyły nasze rozumienie funkcjonowania światów biznesu i sztuki oraz dały asumpt do wypracowania sposobów współpracy między sektorem prywatnym a instytucjami sztuki, korzystnych zarówno dla przedstawicieli tych dwóch środowisk, jak i dla obywateli chcących uczestniczyć w życiu kulturalnym na wysokim poziomie. Prelegenci omawiali także zagadnienia związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i uczestnictwem przedsiębiorstw prywatnych w życiu kulturalnym.
Budowanie nowoczesnego i otwartego społeczeństwa sprzyjającego innowacyjnym biznesom nie może obejść się bez stworzenia między przedsiębiorcami a instytucjami kultury nici porozumienia opartej na najlepszych praktykach współpracy. Dlatego też ponownie stwarzamy przestrzeń do dyskusji. Niezmiennie zależy nam bowiem na kształtowaniu wspólnoty dbającej o kulturę i dobro wspólne.
W tym roku chcielibyśmy skupić się na przykładach dobrych praktyk współpracy kultury i biznesu w skali lokalnej i krajowej, nowoczesnych modelach mecenatu, pozawizerunkowych korzyściach dla biznesu płynących z inwestowania w kulturę oraz na zagadnieniach związanych z administracyjnymi aspektami współpracy między sektorem prywatnym i publicznym. Zastanowimy się wspólnie nad czynnikami motywującymi do inwestowania w sztukę i znaczeniem mecenatu dla lokalnych społeczności. Ponadto spróbujemy odpowiedzieć na pytania o to, co stoi na przeszkodzie w nawiązywaniu współpracy między sektorem kultury i prywatnym biznesem oraz jakie praktyki administracyjne mogą zachęcić inwestorów do wspierania kultury.
„Istnieje wiele badań pokazujących, że uczestnictwo w kulturze i dostęp do sztuki wpływa znacząco na dobrostan, także psychiczny, ludzi, na ich zadowolenie z życia. A to z kolei ma wpływ na ich skłonność do uczestnictwa w życiu ekonomicznym. Dlatego tak ważne jest budowanie trwałych relacji między biznesem i instytucjami kultury oraz wspólne opracowywanie długofalowych programów wsparcia rozwoju sztuki i artystów” – mówił Andrzej Kosendiak, dyrektor NFM w latach 2014–2024 w rozmowie z „Nowym Marketingiem”.
Wśród uczestników pojawią się przedstawiciele kultury, biznesu oraz administracji. W debacie udział wezmą:
Ewa Folta – kolekcjonerka sztuki,
Krzysztof Folta – przewodniczący rady nadzorczej TIM SA,
Andrzej Kosendiak – dyrektor NFM w latach 2014–2024, doradca ds. artystycznych dyrekcji NFM, dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego i Wrocław Baroque Ensemble,
Rafał Krzemień – prezes zarządu Totalizator Sportowy Sp. z o.o.,
Maciej Tomaszewski – rzecznik prasowy STRABAG Sp. z o.o.
Dyskusję poprowadzi Jarosław Sroka, członek zarządu KI Next, koordynator programu InCredibles, gospodarz audycji „Firmament” w Radiu 357.
Po debacie zapraszamy na koncert Beczała & Radvanovsky – Gala operowa, podczas którego znakomici śpiewacy wystąpią z NFM Filharmonią Wrocławską pod batutą maestra Gianluki Marcianò. Wieczór zwieńczy uroczysty bankiet.